Diploma's opgestuurd. (sent diplomas)

4 september 2014 - Kockengen, Nederland

Werken in Noorwegen betekent dat ik mijn diploma's moet laten omzetten. Ik had al geschreven dat ik ze heb laten vertalen met officiële stempels. Nu heb ik ze opgestuurd naar DUO. Daar gaan ze er voor zorgen dat ik de diploma's in Noorwegen mag gebruiken. Als ik dat binnen heb kan ik ze opsturen naar Montessorischool Grønfjelldal.

Ook moet ik nog een VOG (verklaring omtrent gedrag) aanvragen, want ook die moet ik nog opsturen. Daarna kan ik mijn aanstelling krijgen. Als ik mijn aanstelling heb, kan ik onze verblijfsvergunningen gaan aanvragen.

Weer een stap verder.

Working in Norway means that I have to get my diploma's approved. I already wrote that I late them official translated with stamps. Now I send them to Duo. There they will take care of the use of my diplomas in Norway. When I have that, I can send them to Montessorischool Grønfjelldal.

I also need to apply for a certificate of good conduct, which I also can send to school. Then I hope I can get my appiontment. If I have my appointment, I can apply for our residence permit.

Again a step further.

1. Waldo:
    9 september 2014
    Jullie gaan als een speer! Wat goed. Maar wat is DUO behalve tweetal? En wat is VOG? Ik vind het geweldig zoals jullie dat doen. Het ziet er ook nog eens super uit en modern van binnen terwijl het van buiten een lief oud huis lijkt te zijn.